آوار

انرژی.موفقیت.قهوه

آوار

انرژی.موفقیت.قهوه

؟؟؟

سید مرتضی عسگری یا آنطور که مشهور است علامه عسگری روز گذشته در پی یک دوره بیماری در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

پیش از این من یکبار ایشان را دیده بودم فکر می کنم ده سال قبل بود -۱۳۷۶- و در مورد کتابش با عنوان «یکصد و پنجاه صحابی ساختگی» مختصری صحبت کردیم.

دیروز وقتی برای انجام مصاحبه در خصوص درگذشت ایشان با آقای دکتر محسن کدیور تماس گرفتم اولین ویژگی که از وی بر شمرد این بود که وی عالمی "ولایت مدار" بود به معنای سنتی کلمه یعنی این که مرتضی عسگری تمام تاکیدش بر توجه به ولایت ائمه و اهل بیت (علیهم السلام) بود.

یکی از نکات جالبی که دکتر کدیور در مورد ایشان گفت این بود که ایشان در سالهای اخیر در سند زیارت مشهور "عاشورا" تشکیک کرده بود و این زیات یا دعا را معتبر نمی دانست.

بعد از آن بحث کشید به دیدگاه خود محسن کدیور در این خصوص و من هم اشاره ای کردم به سخنرانی محرم سال ۱۳۸۴ در منزل مهندس صباغیان که به طور مفصل در مورد این دعا توضیحاتی ارائه داد.

به هر حال دکتر کدیور گفت که بعد از بیان نظرات آقای عسگری در خصوص مساله زیارت عاشورا فشارهای زیادی به ایشان وارد شد که ایشان به ناچار مطلبی را بعدها اظهار کرد در پس گرفتن حرف قبلی خود.

ketebkhar.blogfa.برداشت از

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد