آوار

انرژی.موفقیت.قهوه

آوار

انرژی.موفقیت.قهوه

پیدا کردن جهنم های زمینی

به نقل از bbc.com

این موسسه معتبر در گزارش تازه ای فاش ساخته است که احتمال مرگ افراد در نتیجه خودکشی یا سوانح در این منطقه از جهان، به خصوص روسیه، قوی تر از سایر نواحی جهان است.

تنها کلمبیا است و خطر قتل، تعداد بیشتری از مردم را تهدید می کند

آمار تلفات در نتیجه حوادث خشونت بار در این منطقه به حدی است که نویسندگان این مطالعه آن را مستحق تعریفی ویژه دانسته اند

آقای چسنیس می گوید مرگ و میر ناشی از حوادث خشونت بار اکنون به مثابه تهدیدی جدی و بلندمدت علیه ثبات و توسعه اقتصادی منطقه است.

در این گزارش مرگ خشونت بار به قتل، خودکشی، انواع گوناگون حوادث صنعتی و سوانح جاده ای اطلاق می شود.

این گزارش اشاره می کند که برخی کشورها در آسیا و آفریقا آمارهای قابل اعتمادی در این زمینه ارائه نمی کنند و برای مثال هشدار می دهد که اگر آفریقای جنوبی ارقامی واقعی ارائه کند احتمالا پایتخت قتل در جهان شناخته خواهد شد.

این گزارش علاوه بر ارائه آمارهای بزرگ و کلی، به جنبه های خاصی از آمار مربوط به مرگ خشونت بار در اتحاد جماهیر شوروی سابق می پردازد.

برای مثال از هر صد هزار نفر بزرگسال در روسیه، سالانه 221 نفر در اثر حوادث خشونت بار جان می بازند. این آمار در مورد اوکراین 140 نفر و قزاقستان 119 نفر است که پس از روسیه در مقام های بعدی می ایستند.

البته از نظر آمار قتل، روسیه در جهان دوم است. آمار سالانه قتل در روسیه کمی بیش از 28 نفر در هر صدهزار نفر است.

تنها کشور دیگر جهان که از روسیه پیشی می گیرد کلمبیا است.

در روسیه، زنان به تناسب جمعیت بیشتر قربانی می دهند که طبق گزارش دال بر خشونت های خانوادگی است که مردان ازجمله در نتیجه زیاده روی در نوشیدن الکل مرتکب می شوند.

حوادث مرگبار جاده ای و ترابری نیز در این منطقه بسیار رایج است. روسیه، لیتوانی، لتویا و استونی از جمله ده کشوری هستند که از این نظر در جهان در صدر قرار می گیرند.

یونان تنها کشور خارج از منطقه کمونیستی سابق است که آمارهای مشابهی دارد. این کشور از لحاظ تعداد حوادث مرگبار جاده ای در جهان چهارم است.

رکورد منطقه اتحاد جماهیر شوروی سابق از نظر آمار خودکشی در جهان بلامنازع است. لیتوانی با کمی بیش از سالانه 44 مورد خودکشی در هر صدهزار نفر، در جهان اول است.

بعد از آن کشورهای روسیه، روسیه سفید، قزاقستان، اوکراین و استونی قرار می گیرند.

این گزارش همچنین حاوی برخی آمارهای غیرمنتظره است. برای مثال ژاپن با سالانه 0.6 مورد قتل در هر صدهزار نفر یکی از ایمن ترین کشورهای جهان از لحاظ قتل توصیف شده است.

این گزارش همچنین این توهم را که آمریکا یکی از خشن ترین کشورهای جهان است باطل می کند. آمار قتل در این کشور طی یک دهه گذشته رو به کاهش بوده است و اکنون حتی از ژاپن کمتر است.

براساس این گزارش کشورهای ثروتمند اروپای غربی ایمن ترین کشورهای جهان هستند.

برای مقایسه، بریتانیا و آلمان دو مورد از کشورهایی هستند که آمارهای مربوط به کلیه انواع مرگ خشونت بار در آنها نسبت به سایر کشورها در حداقل است.

در بریتانیا، این رقم 33 نفر در هر صد هزار نفر و در آلمان 41 نفر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد